Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 105 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Nehodovost mladých řidičů
Hillebrant, Michael ; Bradáč, Albert (oponent) ; Schmeidler, Karel (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá nehodovostí mladých řidičů v České republice. V úvodní části se práce zabývá teorií, ve které popisuje mladé řidiče z hlediska jejich psychologických vlastností. Zkoumá také jednotlivé konkrétní nehody z pohledu expertního inženýrství. Dále rozebírá statistiku nehodovosti na území České republiky za posledních devět let. V závěrečné části práce doporučuje opatření pro praxi.
Rizikové chování žáků na středních odborných školách a jeho prevence
Dufek, Martin
Tématem bakalářské práce je rizikové chování žáků na středních odborných školách a jeho prevence. Konkrétním cílem této práce je popsat a definovat jednotlivé složky a formy rizikového chování u absolventů dvou středních odborných škol a zaměřit se na možnosti prevence. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část se zabývá popisem pojmů souvisejících s hlavním cílem této práce jako je rizikové chování, závislostní chování, výchovné činitele a pojmy s tím související. Praktická část představuje náhled do výzkumu autora práce, obsahuje metodologii a výsledky kvantitativního výzkumu zaměřeného na hlavní výzkumnou otázku, zda a v jaké míře se objevuje rizikové chování na středních odborných školách.
Volný čas a jeho vliv na rizikové chování dospívajících
Babcová, Tereza ; Burešová, Karolína (vedoucí práce) ; Tvrzová, Ivana (oponent)
(česky): Tématem diplomové práce je volný čas a jeho vliv na rizikové chování u dospívajících. Cílem práce bylo charakterizovat vztah mezi způsobem trávení volného času a rizikovým chováním u dospívajících. První část práce je věnována teoretickým východiskům pro výzkum. Jsou zde vymezeny pojmy volný čas a jeho specifika u dospívajících, zvláštní pozornost je věnována i zájmové činnosti. Následně je charakterizováno období dospívání. Závěr teoretické části se věnuje rizikovému chování, jeho jednotlivým formám a faktorům, které ho ovlivňují. Druhá část práce je věnována výzkumnému šetření, které proběhlo na Semilsku. Na základě analýzy odborné literatury a realizovaných výzkumů se podařilo sestavit výzkumný nástroj - dotazník. Pomocí analýzy získaných dat pak bylo možné naplnit cíl práce a charakterizovat tak vztah mezi způsobem trávení volného času a projevy rizikového chování u dospívajících. Byl prokázán vliv pravidelné účasti na zájmové činnosti jako jednoho s protektivních faktorů rizikového chování. Dále byl statisticky potvrzen vztah mezi místem a způsobem trávení volného času a rizikovým chování. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Učitelské rozpoznávání a reakce na násilnou radikalizaci u žáků a studentů
Kasalová, Petra ; Lukavská, Kateřina (vedoucí práce) ; Viktorová, Ida (oponent)
Tato diplomová práce se věnuje tématu potenciálního rizika radikalizace v prostředí škol. Vychází ze zahraniční výzkumné studie zaměřené na schopnost rozpoznání rizika radikalizace pedagogickými pracovníky a míru jejich reakce na vzniklou situaci. První část vymezuje pojmy jako je radikalizace, extremismus a terorismus, definuje trend prevence radikalizace v České republice, popisuje radikalizaci u dětí. Druhá část se zaměřuje na faktory a úrovně radikalizačního procesu, modely radikalizačních procesů a modely rozpoznání radikalizačních procesů. Třetí část se zabývá popisem a analýzou zahraničního dotazníku adaptovaného na české prostředí. Výzkumné otázky se týkají četnosti různých reakcí pedagogických pracovníků na potenciálně probíhající radikalizační proces studenta, jistoty pedagogických pracovníků při řešení problému potenciálního radikalizačního procesu studenta, postoje učitelů týkající se současných protiradikalizačních opatření a mírou znepokojení. Závěry diplomové práce demonstrují neadekvátní míru reakce českých učitelů na potenciální radikalizační proces studenta. KLÍČOVÁ SLOVA radikalizace, rizikové chování, rizikové faktory, školní prostředí, násilná radikalizace, radikalizace na školách
Znalosti dospívajících dívek o těhotenství, porodu, antikoncepci
KUNTEOVÁ, Pavlína
Bakalářská práce s názvem Znalosti dospívajících dívek o těhotenství, porodu, antikon- cepci, se zaměřuje na míru informovanosti dospívajících dívek o těhotenství, porodu a antikoncepci. V teoretické části bakalářské práce jsou rozebrána vývojová stádia člověka od početí po stáří. Zvláštní kapitola je věnována období adolescence a rizikovému chování adolescentů v této etapě jejich života, jelikož respondentkami jsou právě dospívající dívky. Dále teo- retická část obsahuje období těhotenství, fáze porodu a druhy antikoncepce. Protože je velmi podstatné, aby dospívající dívky dostávaly informace o antikoncepci, těhotenství a porodu, je v poslední kapitole zmíněna důležitost edukace dospívajících dívek porodní asistentkou a jejich společné komunikace. Ve výzkumném šetření byl zvolen kvantitativní způsob a sběr dat probíhal formou ne- standardizovaného dotazníku, který byl uveřejněn na sociálních sítích. Dotazník se sklá- dal z 28 otázek, z nichž 19 bylo uzavřených a 9 polouzavřených. Data, která byla vý- zkumným šetřením získána, byla zpracována a vyhodnocena pomocí počítačového pro- gramu Microsoft Excel. K jednotlivým otázkám dotazníku byly vytvořeny grafy, které zobrazují odpovědi dospívajících dívek. Výzkumný soubor tvořilo 71 respondentek ve věku od 16 do 20 let. Cílem této práce bylo zjistit, zda mají dospívající dívky znalosti o těhotenství, porodu a antikoncepci. Pro výzkumnou část bylo stanoveno šest hypotéz. První hypotéza měla zjistit, zda dospí- vající dívky ve věku 18-20 let mají více informací o těhotenství než dívky od 16-17 let. Tato hypotéza byla vyvrácena. Druhá hypotéza zněla: Dospívající dívky ve věku 18-20 let mají více informací o porodu než dívky od 16-17 let. Druhá hypotéza byla také vyvrá- cena. Třetí hypotéza: Dospívající dívky ve věku 18-20 let mají více informací o antikon- cepci než dívky od 16-17 let. Tato hypotéza byla potvrzena. Čtvrtá hypotéza: Dospívající dívky na středních zdravotnických školách mají více znalostí o těhotenství než dospívající dívky na gymnáziích a středních školách bez maturity. Čtvrtá hypotéza byla při výzkumu potvrzena. Pátá hypotéza měla zjistit, zda dospívající dívky na středních zdravotnických školách mají více znalostí o porodu než dospívající dívky na gymnáziích a středních ško- lách bez maturity. Tato hypotéza byla vyvrácena. Poslední, šestá hypotéza zněla: Dospívající dívky na středních zdravotnických školách mají více znalostí o antikoncepci než dospívající dívky na gymnáziích a středních školách bez maturity. Tato hypotéza byla vyvrácena.
Metodika prevence na základních školách
ČUŘÍNOVÁ, Barbora
Cílem této bakalářské práce je zjistit, jakým způsobem probíhá realizace primární prevence. S jakými typy rizikového chování se dotazovaní setkávají dle své zkušenosti nejčastěji. Jsou zde ukázány přínosy preventivních programů, ale i slabiny, které systém primární prevence má. Práce je rozdělena na část praktickou a teoretickou. Teoretická část je vypracována na základě odborné literatury. Věnuje se charakteristice oblastí školní prevence, jejímu dělení a subjektům, jež její realizaci mají v kompetenci. Dále typům rizikového chování, kde jsou uvedeny možné příčiny, následky a postupy řešení. Praktická část je vypracována na základě kvalitativní metody výzkumného šetření. Na základě uskutečněných preventivních programů, rozhovorů a pozorování jsou zpracovány a následně vyhodnoceny výzkumné otázky, které jsou cílem této práce.
Prevence rizikového chování v prostředí AČR
ĎURECHOVÁ, Natálie
Bakalářská práce se zabývá rizikovým chováním a programy pro jeho prevenci v prostředí Armády ČR. Teoretická část práce seznamuje čtenáře se všeobecným pojetím norem a rizikového chování, s charakteristikou a výskytem rizikového chování v Armádě ČR. Je zde uvedena obecná charakteristika prevence a představena Koncepce prevence rizikového chování v Armádě ČR. Metodologická část práce obsahuje kvantitativní výzkum dotazníkovým šetřením zaměřeným na zjištění míry výskytu rizikového chování a zjištění názoru respondentů na preventivní programy pro minimalizaci rizikového chování.
Souhrnná výzkumná zpráva zaměřená na kumulativní efekty sociálního znevýhodnění na zdraví a kvalitu života
Hamplová, Dana ; Klusáček, Jan ; Adámková, Věra ; Kudrnáčová, Michaela ; Sládek, Martin ; Sumová, Alena ; Topinková, Renáta
Zpráva vyhodnocuje vliv socioekonomických podmínek na kvalitu života a zdraví. Vychází přitom jak ze sociologické perspektivy a sociologických indikátorů (tj. subjektivní zdraví, subjektivní kvalita života), tak z multidisciplinární perspektivy a biomedicínských indikátorů (tj. biomarkery). Zpráva podrobně dokumentuje rozdíly ve zdraví podle vzdělání a rodinného stavu, zohledňuje i pracovní situaci. Významnou pozornost věnuje rizikovému chování a spánkovým režimům.
Charakteristiky užívání alkoholu u dospívajících na středních a vyšších odborných školách na Mostecku
Pospíšilová, Kristýna ; Barták, Miroslav (vedoucí práce) ; Mičíková, Lucia (oponent)
Východiska: Užívání alkoholu mezi dospívajícími je společenský problém. Dospívající zkouší a poznávají nové věci, nebojí se experimentovat, a někteří z nich si neuvědomují dlouhodobá rizika. V naší české společnosti je jistou zvláštností, když někdo odmítá alkohol, u mladistvých je tato norma ještě umocněna působením kolektivu a pocitem, že se jim nemůže nic stát. Cíle: Popsat a analyzovat charakteristiky užívání alkoholu u dospívajících na středních a vyšších odborných školách na Mostecku. Metody: Sběr dat proběhl na jaře roku 2022 kvantitativní metodou dotazníkového šetření. Základní soubor tvořilo 697 studentů středních a vyšších odborných škol na Mostecku. Výběrovým souborem bylo 680 respondentů. Data byla analyzována pomocí deskriptivní statistiky a výsledky zobrazeny pomocí tabulek a grafů. Výsledky: 91,3 % respondentů někdy v životě ochutnalo alkohol. Průměrný věk první zkušenosti s alkoholem je 13,2 let. Nejčastěji užívaný je tvrdý alkohol 36,2 %. Převážně se užívá v klubu 27,1 %. Konzumaci s kamarády uvedlo 58,7 %. Dle hodnocení AUDIT je 72,4 % respondentů, kteří rizikově pijí, u 26 % respondentů lze předpokládat riziko závislosti, poškození zdraví je zřejmé u 45,9 %. Dle CRAFFT pije příležitostně 18,4 % respondentů, škodlivě užívajících je 37,2 % a s rizikem závislosti 14,9 %. Závěr a...
Tematické zaměření programů všeobecné primární prevence rizikového chování: výzkum mezi certifikovanými poskytovateli školské prevence
Svobodová, Karolína ; Kulhánek, Adam (vedoucí práce) ; Šejvl, Jaroslav (oponent)
Východiska: Témata všeobecné primární prevence jsou v odborných publikacích a metodických doporučeních silně spojená s konceptem devíti základních typů rizikového chování. Poskytovatelé programů primární prevence mohou nabízet témata nad rámec těch základních, dosavadní výzkumy jim však nevěnují tolik pozornosti. Cíle: Cílem diplomové práce je zmapovat, jaká témata nabízí certifikovaní poskytovatelé všeobecné primární prevence rizikového chování v České republice a jaké jsou nejčastěji realizované cíle těchto témat. Dále zjistit, podle jakých kritérií jsou témata vybírána a do jaké míry organizace realizují programy podle základních devíti typů rizikového chování. Metody: Jedná se o kvantitativní výzkum mezi certifikovanými poskytovateli všeobecné primární prevence rizikového chování, který byl realizovaný ve dvou fázích. Nejprve proběhla obsahová analýza nabídkových listů. Data z první fáze výzkumu byla zpracována pomocí tvorby clusterů a prostého výčtu. Dále bylo realizováno dotazníkové šetření mezi vedoucími pracovníky. Nástroj sběru dat tvořil online dotazník vytvořený v platformě Survio. Data byla analyzována pomocí deskriptivní statistiky a vizualizována prostřednictvím grafů vytvořených v Microsoft Excel. Výsledky: Z výzkumu vyplývá, že mezi devět nejčastěji poskytovaných témat patří třídní...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 105 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.